privacy reglement
Intoductie
Wij zijn ons er van bewust dat je vertrouwen stelt in ons. Met dit document laten we je weten welke gegevens we verzamelen, hoe wij je persoonsgegevens verwerken en welke maatregelen wij treffen om deze te beschermen.
Hoe worden je persoonsgegevens gebruikt?
Je gegevens worden in het kader van de vereniging, de diensten van de vereniging en het lidmaatschap verwerkt. Meer concreet worden de gegevens in dat kader voor de volgende doelstellingen verwerkt:
- het aanhouden van een ledenlijst voor communicatie met en tussen de leden van de vereniging;
- het communiceren binnen en tussen commissies en andere groepen binnen de vereniging;
- het toesturen van informatie omtrent onze diensten waaronder bijvoorbeeld de agenda en stukken voor ledenvergaderingen en nieuwsbrieven en uitnodigingen voor evenementen;
- voor statistische doeleinden en voor het verbeteren en beveiligen van de website;
Bij aanvraag van het lidmaatschap ontvangt Motorklub Den Haag de volgende gegevens die zij ook zal verwerken:
Gebruikersnaam, Voornaam, Tussenvoegsel(s), Achternaam, Geslacht, Geboortedatum, Adres, Huisnummer, Huisnummer toevoeging, Postcode, Woonplaats, Provincie,Telefoonnummer, Mobiel nummer, E-mail, Banknummer, Datum aanvang lidmaatschap, Merk motor, Type motor, Rijstijl.
Voorts zal Motorklub Den Haag persoonsgegevens over je verkrijgen doordat je gebruik maakt van de dienstverlening van de vereniging. Het gaat dan om gegevens die je zelf uit eigen beweging aan Motorklub Den Haag verstrekt, zoals bijvoorbeeld ICE -In Case of Emergency- gegevens, MID -Medische ID- gegevens, correspondentie, deelname aan vergaderingen, gegevens die Motorklub Den Haag verkrijgt als gevolg van deelname aan evenementen zoals bijvoorbeeld (groeps) foto's en video's of je gebruik van de website, zoals bijvoorbeeld je IP adres en informatie uit cookies.
Motorklub Den Haag gaat discreet om met je persoonsgegevens en zal deze nooit verstrekken aan derden.
Automatische gegenereerde informatie verzamelt voor statische doeleinden (in het kader van de werking van de website) en de beveiliging en verbetering van de website zullen alleen aan derden worden verstrekt voor zover zij niet tot jouw herleidbaar zijn.
Motorklub Den Haag kan je gegevens aan derden verstrekken indien zij daar op grond van wet- en regelgeving toe is verplicht.
Wie hebben er toegang tot je gegevens?
De bestuursleden en webmaster(s) van Motorklub Den Haag hebben volledig toegang tot je persoonsgegevens.
Roadcaptains van Motorklub Den Haag hebben toegang tot je telefoonnummer, je ICE -In Case of Emergency- gegevens (indien verstrekt), MID -Medische ID- (indien verstrekt). De ICE en MID lijsten zijn bedoelt voor extra informatie bij noodsituaties.
Leden van Motorklub Den Haag hebben beperkt toegang tot je persoonsgegevens. De volgende persoonsgegevens zijn middels een ledenlijst zichtbaar voor leden:
Gebruikersnaam, Voornaam, Tussenvoegsel(s), Achternaam, Postcode, Woonplaats, Provincie, Banknummer, Datum aanvang lidmaatschap, Soort Lid, Titel, Merk motor, Type motor, Rijstijl. Je kunt zelf aangeven of je Telefoonnummer, Geboortedatum, Adres em Huisnummer op de ledenlijst moeten worden gepubliceerd. Leden hebben toegang tot foto- en video albums.
Niet leden hebben een dusdanig beperkt toegang tot je persoonsgegevens dat ze niet tot jouw herleidbaar zijn. De ledenlijst die gegenereerd wordt is bedoelt om aspirant- leden een indruk te geven hoe het ledenbestand van Motorklub Den Haag eruit ziet.
Wat zijn je rechten?
Je persoonsgegevens zijn uitsluitend opgeslagen in een on-line database. Via de website van Motorklub Den Haag heb je real-time toegang tot deze database (Menuoptie profiel-database) waardoor je zelf je gegevens kunt inzien en kunt wijzigen.
Je hebt ook de mogelijkheid om de status “Anoniem” in te schakelen. Hierdoor worden je persoonsgegevens niet gepubliceerd op de ledenlijst. Met de status “Anoniem” heb je echter ook geen toegang tot de persoonsgegevens van andere leden.
Je persoonsgegevens worden binnen 1 jaar na opzegging van het lidmaatschap definitief verwijderd.
Op de website is er specifiek over het privacybeleid een feedback mogelijkheid. Hier kun je ook bezwaar maken als je van mening bent dat je privacy onvoldoende wordt gerespecteerd of te verzoeken om persoonsgegevens te verwijderen.
Hoe worden je gegevens beschermd?
Je persoonsgegevens worden opgeslagen in een beveiligde SQL-database. Deze database staat op een beveiligde server bij Web2Host in Steenwijk.
De website van Motorklub Den Haag heeft een SSL (Secure Sockets Layer) -certificaat. Hierdoor is ook de verbinding tussen de bezoeker van onze website en de server beveiligd.
Dagelijks wordt er een back-up gemaakt van de SQL-database en na 7 dagen overschreven. De back-up staat op een beveiligde server bij Web2Host in Steenwijk.
De ledenmutaties en de financiën worden door de secretaris en penningmeester real-time in de database geadministreerd.
De penningmeester heeft passende organisatorische maatregelen genomen om je persoons- en bankgegevens (bankafschriften) die worden ontvangen na betaling van contributie goed te beschermen tegen verlies en/of enige andere vorm van onrechtmatig gebruik.
Diensten van derden
- Dropbox is een clouddienst voor het online opslaan van bestanden. De website heeft een directe koppeling (API) met Dropbox waar het klubarchief is opgeslagen. Dropbox Privacy
- Google Mail is een mailserver die het e-mail verkeer van de website en de popboxen van mootorklubdenhaag.nl afhandelen Google Privacy
- Google Photo is een clouddienst voor het online opslaan van foto's. De website heeft een directe koppeling (API) met Google Photo waar de foto-albums zijn opgeslagen. Google Privacy
- YouTube is een clouddienst voor het online opslaan van video's. De website heeft een directe koppeling (API) met YouTube waar de video's zijn opgeslagen. Google (YouTube) Privacy
Gebruik van cookies
Sommige delen van de website van Motorklub Den Haag kunnen cookies bevatten. Cookies zijn kleine stukjes informatie die een website op je computer achterlaat. De website instrueert de webbrowser waarmee je websites bekijkt om deze cookies op je computer op te slaan. Cookies worden niet gebruikt om persoonlijke informatie te verkrijgen noch op te slaan. Met het aanpassen van de instellingen van je browser kunt je ervoor kiezen om alle cookies te accepteren, om op de hoogte te worden gebracht wanneer een cookie wordt geplaatst of om alle cookies te weigeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je browser. Als je ervoor kiest om cookies te weigeren, dan is het mogelijk dat je geen toegang hebt tot bepaalde gedeeltes van de website.
intellectuele eigendomsrechten
De website bevat onderdelen waarop intellectuele eigendomsrechten van de Motorklub Den Haag en van derden rusten. Zo zijn foto’s, video's, teksten en de overige grafische vormgeving van onze website auteursrechtelijk beschermd, Het is derhalve niet toegestaan om, zonder toestemming van Motorklub Den Haag de website elektronisch of anderszins te kopiëren, delen, openbaar te maken of wijzigingen in de website aan te brengen.
Wijzigingen in dit privacyreglement
Motorklub Den Haag behoudt zich het recht voor dit privacyreglement te wijzigen en adviseert je om deze regelmatig te bekijken. De wijzigingen worden via de website bekend gemaakt.
Vastgesteld op 25 mei 2018
toer reglement
Klubrit
Deelname aan een klubrit geschiedt onder eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. Iedereen dient zich te allen tijde te houden aan de verkeers- en gedragsregels. Alle rijders in de groep dragen beschermde kleding. De roadcaptain heeft de leiding van de groep. Hij zal er op toezien dat alle deelnemers zich houden aan de reglementen. De roadcaptain kan een assistent roadcaptain benoemen.
Een route voor een klubrit is opgemaakt volgens de laatste (digitale) gegevens en zonnodig gecontroleerd. Motorklub Den Haag is niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor gewijzigde verkeerssituaties en kennelijke verschrijvingen, drukfouten of afwijkingen in kaarten of navigatie apparatuur. Het is geen verplichting de route volledig uit te rijden en het staat je vrij om van de route af te wijken. Je kunt dus te allen tijde beslissen of je de route nog wel of niet wil volgen. Wel geldt er een meldingsplicht indien je besluit je eigen weg te gaan.
Deelnemers die zich niet houden aan dit toerreglement kunnen worden uitgesloten van deelname aan de klubrit en zelf als lid van Motorklub Den Haag worden geroyeerd.
Conditie
Zorg dat de motor in orde is, vooral banden, remmen en stuurinrichting en zorg dat je bagage goed vast zit. Het is verstandig om beschermende kleding te dragen en een goed passende helm. Uiteraard moet de motor minimaal W.A. verzekerd zijn en moet je in het bezit zijn van een geldig rij- en kentekenbewijs. Vertrek altijd met een volle tank.
Rijstijl
Motorklub Den Haag onderscheidt 3 rijstijlen t.w. sportief, toeren, off-road. De organisator van een klubrit zal aangeven voor welke rijstijl de klubrit geschikt is. Is de rit voor iedereen geschikt zal er afhankelijk van het aantal deelnemers groepen met verschillende rijstijlen worden samengesteld. Deelnemers die voor het eerst een klubrit rijden worden altijd ingedeeld in de groep: toeren, en rijden achter de roadcaptain. In overleg met de roadcaptain kunnen nieuwe deelnemers tijdens de klubrit van groep wisselen.
Baksteenformatie
Op lange rechte stukken rijden we in baksteenformatie. (zie afbeelding). Bij droog weer en gemiddelde snelheid is de afstand ongeveer een seconde achter de rijder schuin voor je. Als je het gezicht kan zien in de spiegel van de rijder schuin voor je dan is de afstand goed. In baksteenformatie heeft iedereen het best zicht op de weg.
In bochten rij je je eigen lijn. Hou er dus ook rekening mee dat je voorligger voorafgaand aan de bocht een andere positie kan innemen.
De roadcaptain rijdt niet in baksteenformatie. De rijder direct achter de roadcaptain rijdt altijd rechts en geeft de roadcaptain extra ruimte. De roadcaptain is ook vaak de navigator en kan besluiten van de route af te wijken richting te veranderen. De roadcaptain heeft de leiding van de groep en bepaalt de route ook als deze afwijkt van de voorgenomen route.
Laat geen onnodige gaten vallen, maar trek ook geen onnodige gaten. Een groep met ongeveer gelijke afstanden tussen de motoren is voor het overige verkeer duidelijker te begrijpen. Bij te grote tussenafstanden ziet het overige verkeer ons niet meer als groep. Is het druk op de weg en neemt de snelheid af maak dan de tussenruimte kleiner. Dit voorkomt dat ander verkeer de groep onderbreekt.
Belangrijk bij het rijden in groepsverband is om de rijders achter je goed in de gaten te houden. Niet alleen voor je eigen veiligheid maar ook om de groep bij elkaar te houden. Zie je niemand meer in je spiegel, stop dan zodra de groep van richting verandert. Jouw voorganger zal hetzelfde doen waardoor uiteindelijk ook de roadcaptain halt zal houden.
Afhankelijk van het aantal, en de rijstijl van de deelnemers zal een grote groep worden opgesplitst in kleinere groepjes. Een ideale groep bestaat uit vijf of zes rijders. De opsplitsing van groepjes worden voorafgaand aan de rit afgesproken.
Inhalen
Wil je op een andere positie rijden of even buiten de groep, dan gelden de normale verkeersregels om in te halen. Er wordt nimmer op dezelfde baan of rechts ingehaald. Geef richting aan en geef een handgebaar om de rijders achter je attenderen dat je de groep gaat verlaten. Dwing nooit de rijder voor je te gaan inhalen. Iedereen beoordeelt zijn eigen inhaalactie. Hou voldoende afstand van je voorganger bij het inhalen. Bedenk dat je voorganger kan besluiten de inhaalactie af te breken.
Snelheid
Omdat we met gelijke afstanden tussen de motoren rijden wordt de snelheid bepaalt door diegene die voor je rijdt. Immers als deze versnelt of vertraagd ga je mee om de afstand gelijk te houden. Hou er rekening mee dat er dus snelheidsverschillen kunnen optreden maar deze zijn van korte duur. De snelheid van de groep als geheel wordt bepaald door de voorrijder. Uitgangspunt van de voorrijder is een constante snelheid te rijden en zo min mogelijk te remmen. De groep kan de toegestane snelheid overschrijden. We zijn motorrijders en de snelheid van een motor ligt nu eenmaal hoger met alle risico’s van dien.
Als je het gevoel hebt dat je boven je macht rijdt of merkt dat er steeds gaten ontstaan tussen jouw en je voorganger besluit dan om ergens (veilig) te stoppen. De groep komt vanzelf tot stilstand waardoor er een mogelijkheid ontstaat om de roadcaptain aan te geven dat je liever een ander tempo rijdt. De roadcaptain kan dan besluiten de groep op te splitsen, de volgorde van de groep te veranderen, het tempo te wijzigen of je in een andere groep laat deelnemen. Dit gebeurt met regelmaat en is echt geen enkel probleem.
Remmen
Rem nooit onnodig en kijk altijd in je spiegels als je gaat remmen. Bedenk dat er motoren op relatief korte afstand achter je rijden.
Stilstaan
Bij een stop wordt de groep zo klein mogelijk gemaakt, door naast elkaar stil te staan. Bij het optrekken wordt de oorspronkelijke baksteenformatie en volgorde weer gehanteerd.
Buitenland
Binnen Europa heb je te maken met verschillende verkeerswetgeving. Controleer dus de afwijkende verkeersregels die in het buitenland gelden.
Duitsland
In Duitsland rijden we niet in groepsverband en is er geen voorrijder. Bij klubritten in of gedeeltelijk door Duitsland wordt van je verwacht dat je deze klubritten zelfstandig rijdt. Dit houdt in dat je de route in je navigatiesysteem hebt staan of een routebeschrijving bij je hebt, liefst zichtbaar op de motor. Bovendien kun je te allen tijde beslissen of je de route nog wel of niet wil volgen.
Signalen
Vastgesteld op 17 februari 2017
wisselbeker reglement
Introductie
De "kilaumeitâhvretâh" is een wisselbeker welke wordt uitgereikt aan het lid die aan de meeste klubritten per motorseizoen heeft deelgenomen. Voor bepaling van deelname wordt de inschrijving van de evenementenmodule op de website gebruikt. Voor iedere volledige deelname ontvangt het lid 1 punt. Roadcaptains melden na afloop van een klubrit welke deelnemers de klubrit vroegtijdig hebben beeindigd. Hiervoor ontvangt het lid een 1/2 punt. De toercommissie zal tijdens de evaluatie van toerkalender aan het eind van de motorseizoen de winaaar(s) vaststellen. Tijdens de ALV zal de "kilaumeitâhvretâh" door de toercommissaris worden uitgereikt aan de winnaar. Om de waarde en de traditie van de "kilaumeitâhvretâh" in stand te houden heeft de toercommissie de verantwoordelijkheid om dit te bewaken. Hiervoor zijn enkele regels opgesteld.
Eigendom
De "kilaumeitâhvretâh" blijft eigendom van de klub. Indien een lid de "kilaumeitâhvretâh" voor de derde keer wint zal het eigendom worden overgedragen aan de winnaar.
Retourneren
De "kilaumeitâhvretâh" dient uiterlijk op 1 november te worden ingeleverd bij
Hans van Netten. De "kilaumeitâhvretâh" kan in zijn geheel of in delen worden geretourneerd. Eventuele beschadigingen geven de "kilaumeitâhvretâh" karkater en zullen derhalve niet worden gerepareerd. Alleen als de "kilaumeitâhvretâh"
niet wordt geretourneerd zullen de aanschafkosten op de winnaar worden verhaalt.
corona reglement
Intoductie
We hebben een toerkalender samengesteld. Iedere rit moet een paar weken vtv als evenement worden aangemaakt zodat leden kunnen inschrijven. Ook wordt er een whatsappgroep gemaakt voor de leden die hebben ingeschreven.
Corona aanpassing
- We publiceren iedere klubrit zoals gebruikelijk dus zonder vermelding van enige coronarestricties. Met begin, eindtijd en eventuele pauzestops.
- 3 dagen voor iedere klubrit beoordeelt de toercommissie aan de hand van de huidige corona maatregelen of de klubrit door kan gaan.
- Is dit niet het geval dan wordt de klubrit afgelast. Op de website komt te staan “afgelast” zowel in de toerkalender als evenementenmodule. Ook in de appgroep meldt de TC dat de klubrit is afgelast.
- Is dit wel het geval dan neemt de TC maatregelen hoe er volgens de huidige corona maatregelen gereden mag worden. Dit moet altijd aan de wettelijke bepalingen voldoen.
- Iedere roadcaptain is in het bezit van een EHBO motorkit.
Na een paar dagen wordt de whatsapp groep opgeheven en het klubrit van de website verwijderd.
Heb je vragen of opmerkingen kun je deze doorgeven aan
Hans van Netten
Standaardmaatregelen:
Route:
De route is een track en bestaat uit een ochtend en een middag gedeelte.
De lunchstop is ergens in de natuur waar we voldoende afstand tot elkaar kunnen nemen.
De route gaat ’s-morgens en ‘s-middags langs een tankstation voor sanitaire stop en koffie.
Tijdens iedere stop moet worden voldaan aan de richtlijnen van het RIVM.
Rit:
Vooraf inschrijven op de website.
Laatste moment inschrijven niet mogelijk (inschrijftermijn).
Organisator regelt voldoende roadcaptains of navigators.
Zelf lunch en drank meebrengen.
Rijden:
De organisator deelt de groepjes in op basis van rijstijl (toer of sportief) voorkeur.
De groepjes worden vooraf samengesteld.
Er kan als groep worden ingeschreven.
Per groep is één roadcaptain of navigator aanwezig.
Vertrek met tijdsinterval van 15 minuten.
Heb je vragen of opmerkingen kun je deze doorgeven aan
Hans van Netten